dagens ridpass x 2

idag blev det stallet på morgonen. kl.9 var jag där! pauline hade redan kommit dit då, vi skulle ta en runda i skogen. det blev runt golfbanan. en lite lagom lång runda med mycket att titta på!

när jag skulle hämta kalle i hagen så låg han ner och halvsov. han ville inte alls komma in...men så småningom så reste han sig och då tog jag in honom.


sötsötsöt-kalle <3

kalle var superpigg och glad idag! han skrittade på med brink i släptåg. förbi korna gick det bra, första gången vi red förbi dom i år! blev ganska många långa travsträckor, med kalle först i början och sen fick brink springa först. kalle trivs ju bäst när han får va före men brink blev lite för taggad när han låg bakom :)

när vi skulle förbi de andra korna så var hästarna lite mer försiktiga. korna råmade och stod precis vid vägkanten så jag blev också lite nervös faktiskt :D men det gick bra!

blev också en del galopp för mig och kalle med brink travande framför! :) var en nöjd kalle som fick komma ut i hagen efter denna rundan...

när jag var färdig med kalle så bar det av till citrin. var sista dagen jag hade hand om honom idag. det blåste massvis så jag vågade inte riktigt ge mig ut i skogen om ett träd skulle ramla ner på oss. så det blev ett dressyrpass!

i början så gick det sisådär, jag hade lite svårt att få honom avslappnad. men sedan jobbade jag honom mycket i öppnor och slutor och på volter och berömde ordentligt när han slappnade av. jobbade på att få honom i en låg form och det gick riktigt bra. vi arbetade bara i skritt och trav. jag har inte riktigt kläm på traven än, och funkar inte den så kan ju inte galoppen funka heller :) men blev en härlig låg form och i avslappnat tempo på slutet. roligt!

imorgon blir det dressyr med kalleman och en skrittrunda med hans hagkompis bella :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Evelin ~ En sida fylld av glädje

Nemen å så söt han är!



Sv Jo han står i samma stall =) Men Mumz är bara min foderhäst så jag äger henne inte. Men vi har det lika kul endå :D

2010-05-31 @ 15:34:14
URL: http://evliin.blogg.se/
Postat av: Tokiga Pandan

Är han rädd för kossor!? :O Det är iofs jag också, men "mina" hästar har aldrig reagerat på det..



Sv: Japp, nu ska han få jobba för födan! ;)



Han är precis likadan, men vi tränar på det, med klickern. Så han börjar bli liiiite bättre på det.. ;)

2010-05-31 @ 15:40:03
URL: http://tokigapandan.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; ja de är riktigt surt.. Fattar bara inte hur han har kunnat göra det... Halva täcket fattas liksom :S

2010-05-31 @ 15:40:06
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: A

okej ;p

jag läser på distans för många anledningar hehe. Dels för att min syrra gör det, och det verkar vara en väldigt bra skola. Och dels för att det är en bra förberedelse för högskolan sen, det är mycket enskilt man gör. Man får ju bestämma myckeet själv. Jag gillar att läsa i en snabb takt, så därför passar skolan utmärkt för mig :)



Sen bor jag ute i skogen haha. Har fått pendla med buss i 9 år, till skolan, så är ganska trött på pendlandet. Så därför valde jag typ det! Sen har jag ju satt ribban högt, och väljer att gå ut på 1år istället för 3!

2010-05-31 @ 16:05:19
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

ja de blev riktigt härliga :)

2010-05-31 @ 16:27:53
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Himla söta bilder!!:D



SV; det VAR supermysigt, och vi hade 25 grader och sol igår, superskönt att bara njuta! :D

2010-05-31 @ 21:26:39
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Amandusmaiken

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2011-02-22 @ 10:05:57
URL: http://amandusmaiken.blogbow.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0