dagens ridpass!

ikväll blev det ett dressyrpass på stora utebanan. trodde kalle skulle vara matt och seg eftersom han och bella hade gått i sommarhagen och käkat gräs ett par timmar precis innan jag tog in dom! :) men tji fick jag!

kalle var taggad och sugen på att jobba. och jag var förvånad att han inte var stelare än han var!! :)

i uppvärmningen så var han väldigt mjuk i sidorna och jag kunde svänga utan att använda tygelhjälp alls i stort sett! underbart!

i galopparbetet så jobbade jag på fyrkantspår och volter och även en del förvänd galopp. kalle kämpade på och ibland så var han så engagerad att han galopperade upp mig ur sadeln :) i galoppen var han något stel åt höger men det släppte ganska bra mot slutet.

samtidigt som jag red så var traktorn precis utanför och hämtade en hösilagebale. plus att man eldade bredvid ridbanan med. så det var mycket att titta på. och kalle studsade runt litegrann och hoppade iväg haha! skuggorna av hinderstöd var också liiiivsfarliga så man var tvungen att kasta sig :P

traven jobbade jag sedan på serpentinbågar, volter och fyrkantsspår. gjorde också några längningar och fick till dom riktigt bra, me like! :) jobbade också lite sluta på diagonalen samt skänkelvikning. allt funkade superbra!

imorgon blir det hoppning inför tävlingen på torsdag. nu ska jag hitta kamerasladden så jag kan lägga in bilder på nya bilen ;)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Julia

Jaa det måste du ju göra :)



Haha ja det är kul att jobba när det kommer in snyggingar.. ;) Ibland har vi hela sport lag som kommer och bor, då kan jag säga att det är ögongodis överallt ;)

2010-05-10 @ 21:10:03
URL: http://entin.blogg.se/
Postat av: linnea

haha ok, det är Wille med. o när jag rider barbacka FÅR han inte bråka eller fjolla :P



det är nyttigt o rida där det händer massor, iaf hoppas man ju att de vänjer sig ;) haha

2010-05-10 @ 21:11:06
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Linn

sv: Haha nehe ^^ Jodå, Pilis är min jätte bäbis! Hon är 1.60 nu :D Men som travhäst så tränas dom ju redan från att som är ett å ett halvt. Ja har tränkt att typ göra nått snyggt med info om dom som syns hela tiden på sinad av själva bloggen. men vet inte hur man gör!

2010-05-10 @ 21:15:14
URL: http://longleggs.blogg.se/
Postat av: jenny

härligt att de gick så bra :)

2010-05-10 @ 21:26:17
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0