dagens ridpass!

ikväll blev det dressyr på stora utebanan. min tanke var att finslipa lite programdelar inför tävlingen på lördag. det var lite småkaos på utebanan, några hoppade med sina ponnyer och for runt i full galopp. men kalle skötte sig ändå. dock så blåste det så kalle var liiiiite smått jobbig idag. vi var inte alls så bra vänner under vissa delar av ridpasset...

vi jobbade i alla fall mycket serpentinbågar för att känna att han var loss i sidorna. jobbade också mycket 10-metersvolter i trav. travarbetet satt faktiskt bäst idag! de brukar ju ändå vara vår svaga sida...

skänkelvikningarna längs diagonalen gick bra när inte kalle skulle kasta sig för att det blåste i gräset utanför banan (suck...).

galopparbetet bestod av att rida 3 serpentinbågar med bibehållen galopp. här så var det lite knepigt för kalle ville gärna rusa och tog inte förhållningarna så bra. han la liksom hela huvudet i handen, men fick driva och få upp formen på honom.

vi jobbade också på linjen i LB:3 där man rider en 15-metersvolt i galopp för att sedan göra ett avbrott till trav och vända in snett över ridbanan och sedan fatta andra galoppen. dessa moment är de jag har mest ångest för inför tävlingen på lördag!! vi har aldrig fått till dom tidigare, kalle och jag har ju lite svårt för avbrotten över huvud taget. han samlar gärna galoppen mer och mer och mer, och saktar liksom aldrig av. och så blev det idag också. men jag kämpade och kämpade och när det gick hyfsat så gav jag mig!

rygga gjorde vi massor idag också, även om det inte ens ingår i något av programmen på lördag. men varje gång kalle stack iväg och kastade sig så stannade jag och så fick han backa lite.

blev en timmes hårt pass, men kalle var inte ens svettig :P

hästarna fick täcke på sig i natt, skulle visst regna och blåsa en massa :/

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Elina Persson - Mitt liv som tävlingsryttare

SV: Min första egna ponny var en b-ponny, sen lånade jag en c-ponny och sedan en d-ponny men efter det köpte jag Beauty och sedan köpte jag Sigrid :)

2010-05-24 @ 22:41:21
URL: http://perssonelina.blogg.se/
Postat av: linnea

haha jag vet det var det som var lite roligt ;) djurhemmet ligger precis vid stallet. hon som har stallet är ordförande i lkpgs djurskyddsförening typ :P annelie alltså.



ja det kändes så!! tänkte att jag hade nåt roligt att skriva men sen kom jag inte på orden typ ^^

2010-05-24 @ 23:04:12
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Anna

Fy, vissa pass vill helt enkelt inte flyta på smidigt! Jag fick min dos av det idag till en början!

Det var rätt lite ridning igår. Planen var liten tur ut + tömkörning, men jag behövde jobba henne lite på banan däremellan. Ettan har juh världens kondition så hon orkar hur mycket som helst!

2010-05-24 @ 23:25:50
URL: http://ariette.blogg.se/
Postat av: Karoline

Fasiken vad ni är duktiga!

Älskade filmen från dressyrtävlingen, kul att det gick så bra!!

2010-05-24 @ 23:47:12
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; haha men ambra är lite speciell :P Hade kraftfoder där i med vatten så mutade henne med det när hon blev jobbig x) Så vi gick några meter så fick hon lite och så höll vi på så :P

2010-05-25 @ 07:46:00
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0