dagens ridpass!

sådär sötisar! nu är jag hemkommen igen från stallet. eller varit hemma en stund. om 45 minuter börjar jag jobba. puh! stressigt är det allt ibland :) kalle står just nu utan täcket i boxen, fick rådet att ha honom utan ibland nu när han fäller så otroligt mycket. så han kan klia sig.. för det kliar ju räääätt så mkt när han fäller, stackarn! :(


finaste kalle efter ridpasset :)

idag blev det lite dressyr i lilla ridhuset. skulle egentligen ha ridit med mina nya beige lindor men eftersom jag inte rullat om dom (när man köper lindor är de ju rullade på "fel håll" så kardborren är längst ut istället för längst in) så det blev mina gråa lindor med döskallar istället och matchande grått schabrak. tjuuusigt :) och så med mina nya mia´s bandageunderlägg förstås :)

det var mycket rörelse i ridhuset. 2 som dressyrade och en vit ponny som longerades. kalle har något speciellt för vita ponnyer, han blir helbusig när de är med :P och jag tycker verkligen det är synd att jag inte filmade när jag travade igång kalle medans lilla vita ponnyn var där inne för herregud vilket steg han hade, jag blev lite osäker på om det var rätt häst jag satt på ett tag :P häääärligt!

sen gick ponnyn ut och in kom en annan och longerade. så verkligen fullt upp!

idag jobbade jag mycket på övergångar mellan skritt och galopp, och galopp och skritt. även lite tempoväxlingar i galoppen. travarbetet så flyttade jag honom lite i slutor åt bägge hållen. gjorde även halt från trav och igångsättningar. kalle lyssnade fint både bakåt och framåt. sedan gjorde jag lite på en övning ur Hippson-boken jag fick hem, där man minskar volten och sen ökar volten och avslutar med ett halvt varv i mellantrav på volten. och sen upprepning. kalle funkade bra på det men det var lite svårt när alla hästar kom överallt så man fick se upp :D

filmat lite också, ska klippa i det lite och lägga upp senare... hade ju ingen hjälpreda så har bara satt kameran på sargen igen :)

lite bilder på kalleman blev det förstås också <3


kallebus :)


försökte filma fina solnedgången i farten när jag körde hem också, gick inte så bra :P
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Hanna

Först skolan och sén var jag med en kompis :D

vad kul att du gillar dom ! :D Alltid kul att höra ;D

2010-03-04 @ 19:11:35
URL: http://hannasfoto.webblogg.se/
Postat av: ebba

Vill att Brejk oxå ska börja fälla! Så han blir snygg sen x)

2010-03-04 @ 20:09:14
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Annnnaaaa'

Heheh , en irländsk jack russell ^^



Okeej , vart bor du ? :))

2010-03-04 @ 20:22:38
URL: http://koukila.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Jasså du ska också skriva tenta, vad pluggar du?

Har själv tenta imorgon :S

2010-03-04 @ 22:24:03
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0