Lite skoj info kanske?

RYTTAREN

Namn:
frida
Smeknamn: kallas mest frida faktiskt. Eller fritte, frittan...
Klubb: växjöortens fältrittklubb
Född: 1985
Längd: 173 cm
Hopp- eller dressyrryttare: mest dressyr men även hopp eftersom kalle är hopphäst :)

HÄSTEN

Namn:
kaloescha
Smeknamn: kalle, kalleman, kallebus, kalle-balle osv osv.
Född: 1992
Kön: valack
Ras: holländskt halvblod (kwpn)
Ursprung: holland
Färg: mörkbrun

UTRUSTNING RYTTARE

Hjälm:
en från hööks
Säkerhetsväst: racesafe tror jag den heter
Stövlar: catago ofir <3
Handskar: roeckl är det enda som duger <3
Skjorta: har ingen, har en tajtare funktionstopp från jacson
Kavaj: oj. jag vet inte märkena. men har en svart och en grå!
Spön: använder aldrig spö
Sporrar: har både korta rundade och lite längre platta

UTRUSTNING HÄST

Sadel:
st martin hopp och just nu en lånesadel: kieffer master dressyr
Stigbyglar: minns ej märket men det är såna med svikt för mina knän :)
Träns: ett ihopplock, ett från hööks och ett knights ivanhoe
Bett: tredelat bett med tungfrihet och fasta ringar och ett vanligt tredelat
Hjälptyglar: använder inte, men har en martingal som ska provas vid hoppningen, märke claridge house (enda som gick runt min stora pålle!)
Luvor: en grå vardags från typ hööks och en svart med vitgrå passpoal som jag köpte på ghs
Schabrak: oj, har en himla massa. alldeles för många!
Sadelgjord: till hoppsadeln har jag en med magplatta och en vanlig i läder. till dressyrsadeln en kieffer-gjord
Benskydd: eskadron och showmaster
Benlindor: har så många...
Ridtäcken: ett från börjes som är för litet, ett från hööks som passar bra, och ett från exklusiv som är för stort!
Täcken: en himla massa, kalle tar ju sönder dom på löpande band så man får ha en buffert ;)


listan kommer från lovicious.blogg.se
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

ok då kan det ju tom var kul att ha extra mkt häst att göra!

2010-06-02 @ 23:53:06
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Julia

Jo det hoppas jag med :)



Jo fast min dvd tog inte brända skivor, så blev inge johan falk maraton :( hgaha

2010-06-03 @ 00:54:46
URL: http://entin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Ja, det är sant. Då får hon istället vara glad att hon har möjlighet att ge sina hästar ett sånt fint hem och se glad ut och byta taggtråden ;D Haha!

2010-06-03 @ 07:29:29
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Linn

sv: De är Rocky v. Ponnyn som ajg hade förra sommaren och tränade och tävlade med :

2010-06-03 @ 08:59:57
URL: http://longleggs.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; a det är nog lite trött ;) väntar på hovslagaren där x) haha

2010-06-03 @ 09:09:05
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Denna ska jag göra :P

2010-06-03 @ 10:01:13
URL: http://cathie.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0