stekande sol och dåsiga hästar

ojoj, kanonväder idag med. det gillas mycket!! men hästarna tycker inte den stekande solen och hettan är så värst rolig. de står mest och hänger vid grindarna. så kalle och bella står inne nu de varmaste timmarna. tog in dom kl.11 ungefär och de släpps ut kl.17. skönt för dom!


kalle o bella i sommarhagen 2009. gillar deras halsar på denna bilden. girafferna ;)

idag blev det en runda i skogen med bella. hon kändes lite lagom seg idag också men gick på lite bättre efter att vi passerat anläggningen. vet inte om det var värmen eller om hon alltid är såhär seg, men det var inte mycket krut i henne. travade lite sträckor och la in en väldigt kort galopp. men jag fick verkligen driva ordentligt för att hon inte skulle bryta av :D sedan lång skritt hela vägen hem...

med kalle blev det en skrittrunda barbacka. han var lite lagom pigg och bara lite småbrallig, så det var skönt. dock kunde jag inte rida hela den rundan jag tänkt, som tar ca 35 minuter om man skrittar. det var nämligen en stor skogsmaskin i skogen som jobbade precis bredvid stigen så jag ville inte försöka mig på att ta mig förbi, speciellt inte eftersom jag satt barbacka ;) så det blev en runda på ungefär 25 minuter i stället.

nu har jag legat uppe på mammas och pappas altan och lapat sol. var riktigt hett men hoppas man har fått liiiite färg i alla fall!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Linnea - Frågestund i bloggen pågår just nu!

Jaa, men ko-ägare bryr sig säkert inte lika mycket om kossan skulle dö för att den fastnat i taggtråd, dom har ju oftast fler liksom..



Skönt att hästarna har möjlighet att få komma in på dagarna! Det gjorde jag i somras med när jag jobbade på hästgård, pållarna fick komma in & sova på dagarna :)

2010-06-03 @ 18:07:29
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: SANDRA -EN BRA BLOGG

åh vad fina hästar! :)

2010-06-04 @ 17:36:55
URL: http://saandraans.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0