leva eller dö?

satt som vanligt och surfade runt lite och snubblade, som vanligt, in på tidningen ridsports hemsida.

denna artikeln hittade jag där:

Ägare avlivade vanvårdade hästar

En hästägare i Bromölla valde att låta avliva sina två hästar efter att länsstyrelsen hotat att omhänderta de vanvårdade djuren.

Den 28 april upptäckte djurskyddsinspektörer två hästar med gravt vanvårdade hovar, efter en anonym anmälan. Hästägaren undvek att ta hästarna till klinik på grund av kostnaderna, och när länsstyrelsen nu hotade med att omhänderta hästarna valde ägaren att istället avliva dem, skriver Kristianstadsbladet.

vet inte om jag själv tycker det var rätt eller fel. om nu hästarna hade så pass vanvårdade hovar, så förstår jag. för då kanske de aldrig hade blivit bra igen, och om de hade det så hade det tagit lång tid. så nu när det ändå hade gått så pass långt så var det kanske det bästa ändå...

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

sv: Ja det var det, för innan jag köpte hästar och hade hästar där så gick det kor. Så korna hade taggtråd, sen när jag köpte tog jag bort det =)



Jo jag ska prova det, det går jätte bra med Vicky men Chemin kommer inte fram, är som hon hatar mig och bryr sig inte om hon får godis eller inte :(

Tack för tipset =)

2010-06-03 @ 09:32:02
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo men någon träning ska jag nog vara med på. De ska juh flytta JO-träningarna från Blädinge och ha dem hos Eva eller i Kängshult, så det blir juh verkligen nära och bra! =)

2010-06-03 @ 09:51:43
URL: http://ariette.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Döda djur lider inte.

Även om det är sorgligt att deras tid innan döden inte var så trevlig.

2010-06-04 @ 14:12:55
URL: http://kjarni.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0