dagens ridpass!

idag hade jag morgonen i stallet... eftersom kalle stått inne i natt (i onödan, var ju inget dåligt väder sen) så ville jag inte rida på banan/ridhuset för det kändes liksom taskigt... så jag tänkte att en tur i skogen vore mysigt!!



drog en vild chansning och skickade ett sms till sussi för att se om hon kaaaanske var i stallet. och det var hon!! klockan var alltså typ 08.15 så inte många som är i stallet då hehe! men vi bestämde oss för att ta en tur i alla fall...

kalle och jag kom inte ens utifrån stallplanen förrän det tog stopp! en liten fågel badade i en vattenpöl och kalle vågade absolut inte gå förbi. och lilla fågeln hade ingen tanke på att kliva upp ur badet. så vi fick snällt vänta tills den hade badat klart :P

skogen var ganska insektsfri, jätteskönt!! och vi tog en lagom lång runda. hästarna var pigga och glada. kalle orkade hänga med ricko idag, sist vi red tillsammans var ju dagen efter jag tävlat så kalle hade lite träningsvärk då :)



när vi ridit ungefär halvvägs så såg vi en lös hund springa runt. och så småningom tittade en människa fram. ricko blev förstenad och ville inte gå förbi dessa "läskiga varelser". men kalle marscherade på och han kände sig så stolt när han vågade gå förbi faran och dessutom gå FÖRST förbi, haha!

hade knappt hunnit rida förbi hunden och dess ägare förrän kalle hoppade till och gjorde en helomvändning, helt utan anledning trodde jag. när jag sedan vände tillbaka honom så kickade han hej vilt åt alla håll. det låg ju lite träflisor på grusvägen och det gick ju INTE att gå på :P

tog en lagom lång travsträcka och en lugn galopp med! mysigt :)

tillbaka i stallet så gav jag mig på att tvätta kalles svans igen. han hade ju kliat upp den i natt i boxen och hela rumpan och svansen var dessutom typ vit, troligen en blandning av blöt lera som torkat och boxväggens färg... hade ingen som kunde hjälpa mig att hålla kalle så jag fick helt enkelt tvätta den inne i stallgången där han kunde stå uppbunden. det gick lite sådär :P kalle var livrädd för slangen och tyckte det var himla otäckt att stå där när det blev blött om hovarna, så brukade det ju inte bli. så till slut stod han ungefär som tricket "bergsgeten" vilket innebär att de har alla 4 benen liksom ihop i mitten under magen och står på väldigt liten yta... allt för att han inte skulle behöva stå i vattnet :P

bergsgeten (gillar mina paint-skills :P) :



avmaskade kalle också, han tyckte det smakade pyton! :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Julia

Jaa det ska bli jättekul, längtar verkligen :)



Ja hon får också följa med, hon kommer få stå i den ny ombyggda delen av stallet, dom ska bygga om där i sommar, kommer nog bli riktigt fint så som det lät! Tror Razoka kommer bli riktigt fundersam när hon lastas av på gården :) Usch vad jag längtar! :)

2010-06-08 @ 16:29:56
URL: http://entin.blogg.se/
Postat av: Linn

sv: Mina hästar får massage ca en gång i månaden av deras massör Carina. Hon bor ganska nära mig, så vi umgås en del också :) Men alltid innan Didde ska starta får han massage också. Och på fredag ska han tävla så därför kom hon hit och masserade lite. Egntligen skulle de väll vara bäst om han fick massage tisdag eller onsdag, men eftersom hon skulle göra slutprovet till utbildad hästmassör nu under veckan så fick hon lov att åka iväg :)



JAg själv brukar göra lite massage också :) De blir ju lite oftare.

Hur många hästar har ni i ditt stall?! är du inhyrd?!

2010-06-08 @ 16:40:46
URL: http://longleggs.blogg.se/
Postat av: Frieda

Zinkpastan torkar ut såret, samtidigt som det hålls mjukt liksom... Det va först när jag började använda zinkpasta på Tryggves senaste sår som det började läka... Funkar skitbra! Tvätta det ordentligt innan bara! Pastan är svår att få bort med vatten, men däremot såpa (grönsåpa som för övrigt är bra mot allt på hästar) får bort pastan när det är dags att tvätta! Jag tror du kommer märka snabb skillnad!

2010-06-08 @ 16:40:47
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: linnea

haha det är väl nästan vanligast nu för tiden ;) jag är typ blond.. du?



tyckte du lyckades bra med bilden! jag hade inte ens fått det att likna en häst :P



2010-06-08 @ 16:52:40
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: sussi

haha.. snyggt :P

ja det va en jätte härlig tur :)

tror du ska prova sarahs spec blandning.. den stillade ju Puffens klåda i stort sett direkt..

2010-06-08 @ 17:19:45
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Jaa det var verkligen sent :P



Vill åka till tingsryd, men tror inte det var så bra klasser :/ skulle åkt dit 08 med då bröjt jag benet innan xD fast ska kanske till värnamo i höst, det ligger väl också rätt nära eller? :P

2010-06-08 @ 17:56:41
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad duktig du är att rita i paint ! :Oo

2010-06-08 @ 18:37:16
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah
Postat av: amanda eriksson

Mysig din polle värkar vara :)

2010-06-09 @ 00:45:51
URL: http://mandaapandaa.blogg.se/
Postat av: Nicklasamna

Hi, nice site! Keep up the good work!

2011-06-13 @ 09:47:59
URL: http://nicklasamna.blogbrief.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0