dagens ridpass x 2!

idag hade jag två hästar att motionera igen. nu är det kalle, som alltid, och så hans hagkompis bella som jag har hand om. har hand om bella fram till lördag.

med bella blev det en skrittrunda i skogen. vi fick sällskap av pauline på brink. bella var först seg och loj fram tills vi hade passerat anläggningen. då började hon skritta lite mer frivilligt, när hon förstod att det inte skulle bli något pass på ridbanan :P blev en lugn runda, både bella och brink kändes ganska otaggade faktiskt. :)

när bella var färdig så var det dags för motion av kallebusen. eftersom vi har dressyrträning imorgon och lullat i skogen 2 dagar så tänkte jag att ett dressyrpass för att mjuka upp honom vore bra! så sagt och gjort, dressyr på lilla utebanan blev det!

kalle var lagom pigg och kändes arbetsvillig direkt när jag kortade tyglarna. jobbade honom i uppvärmingen i båda varven och kände efter så gas, broms och styrning funkade utan större hjälper. kalle kändes förvånansvärt fin och mjuk , trodde han skulle vara stel efter att bara ha gått i skogen.

galopparbetet bestod av galopp längs fyrkantsspåret och på någon volt. avslutade med att rida 3 serpentinbågar med bibehållen galopp i båda varven och de satt riktigt bra! den förvända galoppen är så stadig nu, skönt!

i traven sen jobbade jag honom sedan på lite volter, längs serpentinbågar och halvcirclar åt båda hållen. gjorde även ett par skänkelvikningar längs diagonalen och även några slutor på samma sätt. kalle kändes så mjuk och svarade fint så jag nöjde mig faktiskt där!

när jag skrittade av honom gjorde jag också några bakdelsvändningar åt båda hållen med fokus att hamna på samma linje. dessa får vi nog öva lite mer på dock ;)

imorgon får bella vila igen, och med kalle blir det då dressyrträning!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

haha jag har promenerat fyra hundar samtidigt. men inte de här fyra :P sammanlagt väger de nog runt 140 kg. två av dem har bråkat förut. en av dem är en omplacering som är lite pyssel att gå med även om man bara har henne :P så det låter jag bli ;)



just det. så tråkigt! går det inte att bättra? ioförsig tar det nog lååååång tid...



värst vad du motionerar hästar!



2010-06-01 @ 23:59:33
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: A

nej, jag antar att jag har rätt mkt självdisiplin, annars går det ju inte så bra! hehe :P

2010-06-02 @ 07:03:19
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0