dagens ridpass x 2!

2 hästar att rida idag med, hade morgonen i stallet också :) så hela förmiddagen och morgon spenderades därute...

när hästarna var matade och sånt så plockade jag in kalle för ett ridpass. hade planerat lite lösgörande dressyr med honom på utebanan! och så blev det också.

vi höll till på stora utebanan. det stod massa hinderstöd överallt där sedan den regionala hoppningen i lördags så vi passade på att utnyttja dom. mitt mål med passet var att få honom mjuk och fin i sidorna och följsam och lätt för hjälperna. så under framjoggningen så jobbade vi mycket svängar för att få kalle att lyssna och runda sig i innersidan. vi red lite kors och tvärs mellan dessa hinderstöd. fanns även 2 "brunnar" som stått som dekoration vid ett hinder som vi red emellan. kalle spände sig lite i början men han kastade sig inte och backade inte heller, så duktig grabb jag har!

galoppen jobbades också med hjälp av hinderstöden. vi red kors och tvärs, rättvänd och förvänd. sedan gjorde vi ett par enkla byten mellan hinderstöden, för att sedan göra det lite mer avancerat och göra riktiga byten emellan. kalle blev superpigg och brallig när vi började byta och till slut så bytte han själv utan att jag ens la an skänkeln :P men det blev rena byten varje gång, åt båda hållen! ena bytet blev dessutom inte stort överhuvud taget. jag är såååå stolt över min grabb!

travade sedan ännu mer kors och tvärs mellan hinderstöden. gjorde halt ett par gånger emellan också och sedan igång i trav. kalle var supermjuk och superhärlig energi! fick fram gunget i traven jättebra!

älskar såna här pass där allt klaffar. och jag älskar min finaste finaste kalleman <3


såhär såg alltså ridbanan ut... med "brunnarna" vi red mellan o alla hinderstöd :)

efter kalle så var det biggans tur. för hennes del stod tömkörning på schemat. eftersom de ännu inte hade satt dit mellanväggen mellan ridhusen så valde jag att vara utomhus. kändes som det skulle bli liiiite stort att tömköra i ett så stort ridhus annars :P

biggan skötte sig himla fint faktiskt, jobbade på bra direkt. jag brukar ju aldrig tömma med inspänning annars men på biggan behövs det för att hon ska jobba i en låg form och slappna av. jobbade mycket på volt och använde mycket röst för att få henne att sakta ner traven och trava på lite.

det var väldigt varmt när jag tömkörde henne så valde att inte köra FÖR hårt med henne, så när hon slappnade av fint och jobbade bra i formen så fick det räcka.

imorgon rider min hopptränare oleg biggan och jag kan lägga ALL fokus på kallebus!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Maria Granberg

Jag är för feg helt enkelt haha jag fegar ur mothindret och vill inte ge honomm det självförtroendet så nu får freja sköta det :)

2010-06-22 @ 16:25:44
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Jo men om han går vid betet som är vid stallet måste jag ha massa stalltjänst, samt att de hagarna inte är roliga när det blir varmt sen då de inte finns ngn skog och massa broms, så det är ut på stora hagen elelr stanna hemma i stallet och bara gå ut ngr timmar på Em som gäller,och då väljer jag stora betet med vatten och sjöar i hagen samt stora skogs områden och fina ridstigare :)

2010-06-22 @ 18:13:54
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; jag har ingen tömkörningsgjord... Håller på att spara men pengarna försvinner alltid, konstigt ;)

2010-06-22 @ 19:57:57
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

HÄRLIGT med sånna här bra pass!! :D



SV; TACK :'D



Guud ja, man hade verkligen kunnat ta en under armen och gått hem eller så, haha! Grymt sociala och söta allihop!! :D

2010-06-22 @ 20:02:57
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; hihi ja :D man får inte nog av henne <3

2010-06-22 @ 20:59:15
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

jaa, jag vill verkligen tillbaka :P



blev tyvärr bara en bild tagen idag :D haha. jag tog inte med mig systemkameran :P men tror jag ska ta med den imorgon, eller torsdag..



bilder kommer iallafall, jag kommer åka dit typ varje dag :)

2010-06-22 @ 21:02:15
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; okej :) men det är väl neoprene? Min tränare har avrått mig från att köpa såna.. Bättre att köpa en i läder men stora bossar som sitter bättre:) så jag sparar till den här (http://www.hooks.se/product.aspx?productid=420513&deptid=12&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC) fat tror det finns en som är billigare på EKO :)

2010-06-22 @ 22:26:58
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0