dagens ridpass!

glömde skriva om gårdagens också. men det är kanske inte så intressant ändå :P red dressyr igår i alla fall på stora utebanan!

idag blev det mer markarbetesinriktat pass på stora utebanan! tänkte först ha hoppat men när jag kom dit så låg alla hinder på 120-130cm ungefär och jag hade mer tänkt småskutta upp till 70 så det blev inget :P

jobbade mycket med att få honom att jobba bra i formen och ha ett friskt tempo, men utan  att han bara skulle älga iväg. och det funkade riktigt bra. jag behövde bara hålla lätt i tygeln och han jobbade energiskt! även när jag släppte på tygeln och gav lång tygel så jobbade han kvar i formen. kul!

galoppen jobbades mycket i lätt sits. då blev kalle lite väl brallig bara när det kom in en annan häst på banan :P men sen så kunde jag jobba honom lika fint som i traven. vi försökte också få till några byten men det gick inget vidare haha! men de enkla bytena satt riktigt bra i alla fall...

imorgon hade jag tänkt att tömköra :) det gillar kalle massor! :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sanna

För sist jag var där för bara 2 veckor sen så fanns det 2-3 stycken olika regntäcken men ALLA va fodrade :(



Ja för de är lite onödigt att förvärra de!

2010-06-14 @ 21:22:17
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Visst är det snyggt ;D me waaant!

2010-06-14 @ 21:32:02
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sanna

ja de va en besvikelse när man kom dit och såg att dem bara hade fodrade :( För tur väl hade jag ju annat som också skulle inhandlas :) Så slapp åka dit i onödan! Men dem hade massa våffeltäcke för 100 kr med, olika färger och hur många som helst, hittade ett rosa till Nelly i storlek 155 =)



Ja padden blev jag riktigt nöjd med, himla tack för den :)

2010-06-14 @ 21:44:56
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: alc

Det är nästan helt bra. Han är typ inte ett dugg svullen längre :)

2010-06-14 @ 22:12:41
URL: http://alcbloggen.blogspot.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0