svaren från frågestunden!!

sådäär, nu ska jag svara på era frågor ni ställde i frågestunden... blev inte så många denna gången, men ni har ju inte haft så lång tid på er, plus att jag nyss hade frågestund, haha!

men i alla fall, här kommer dom! :)

Vad tycker du är viktigt att tänka på när man håller på med hästar? =)

Oj, det finns så många saker jag tycker är viktigt!! Dels tycker jag att man måste komma ihåg att hästarna är hästar, så man vet att de KAN reagera på saker även om de är snälla och helt trafiksäkra till exempel. även den snällaste och lugnaste hästen kan bli skrämd!

att också låta hästarna vara hästar tycker jag är viktigt. ha dom ute mycket och göra det så naturligt som möjligt. inga krusiduller :)

sen givetvis att ha kul med sin häst! jag har inget emot att man tävlar med sin häst, så länge hästen gillar det! alla hästar är ju olika individer och gillar olika saker så! och även om du satsar hårt på tävling, glöm inte bort att komma ut i skogen och busa! :)

hm... föredrar du dressyr eller hoppning?

jag får säga att jag föredrar dressyr mest, för jag har blivit så himla feg i hoppningen efter en otäck olycka där jag och min förra häst voltade över ett hinder...

kalle är ju dock hopphäst så givetvis hoppar vi, för att han tycker det är så roligt! och tillsammans har vi byggt upp mitt självförtroende mycket! :)

Roligaste hästen du ridit och varför? (förutom din egen)

Haha, jag ville svara Kalle här :P fick sitta ner och fundera på denna frågan lite men kom sedan fram till att det är caprone som är den roligaste hästen jag ridit! hon är fullblod/halvblod med mycket energi. jag red henne när jag var ungefär 15-17 år ett par gånger i veckan och jag tycker hon är roligast för hon var så himla kunnig och arbetsvillig. vi gjorde byten i varannat i galoppen och jag tyckte det var superkul! :)

Vilken hingst skulle du helst vilja ha en avkomma av?

Helst hade jag ju velat att min kalle var hingst så jag kunde få en liten mini-kalle :D sedan finns det ju huuuur många fina hingstar som helst!! Men jag ska lista några som faller mig i smaken:
* Tuschinski 1213 (flyinge)
* Bellisimo M (flyinge)
* Voltaire

jag är inte jätteinne på alla hingstar, det finns ju så otroligt många!! när jag väl kommer i tankar på att skaffa fölis så kommer jag läsa ALLT om olika hingstar, haha!


Förebild inom ridningen?

Jag har faktiskt ingen direkt förebild inom ridningen, men jag gillar Ulla Håkanssons tänk med att rida utomhus året runt :)

och detta var faktiskt alla frågor för denna gång :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Fredrika Källström

Håller med, Ulla är cool! :D



SV; Tack så jättemycket!! :D

2010-07-17 @ 14:37:44
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: johanna

det var kul att läsa :D

2010-07-17 @ 15:31:28
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: Matilda - Hästblogg

Svar: Haha ja visst är dem! Carina är ett svenskt halvblod på 155 cm ((:

2010-07-17 @ 20:46:30
URL: http://matildaochcarina.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; tack!! :D



japp, det är en familj eller fru & man som äger hela gården + Pussan, Pi, nöten och altea :)

2010-07-17 @ 20:57:14
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Ja, visst är de helt underbara! :D

Hihi, de är renrasiga labradorer. :D

2010-07-17 @ 21:36:20
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Elin och Lovisa

Frågestund på bloggen tills på onsdag!

2010-07-18 @ 10:05:23
URL: http://modesapan.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0