duktiga, arbetsvilliga häääst <3

alltså, kalleman, min fina kalle. jag har aldrig träffat en häst som uppskattar att få jobba så mycket som han gör!! :) att bara ut och skritta tycker han är alldeles för enkelt!

idag så tänkte jag att jag skulle tömköra lite lätt, gjorde det klockan 9 på morgonen och det hade redan hunnit bli riktigt riktigt varmt. så jag planerade att bara låta honom trava lite på volter och serpentiner och sådär. men kalle-fining började jobba direkt!!

använder ju aldrig inspänning och han går så fint i form och jobbar med ryggen HELA tiden! finaste kalle!! och han travade på och vi gjorde lite öppnor och slutor. och galopperade i en lugn samlad galopp i fin form och jag blev bara sådär härligt salig av att titta på honom! de andra hästarna stod och tyckte det var för varmt att ens vara ute men kalle njöt i fulla drag!

tömkörde honom inte så länge ändå, det tär ju på dom att jobba i denna värmen även om de inte visar nåt! fina kalle <3

med biggan gick jag en promenad på 40 minuter i skogen, hade inget ridsällskap och hon är osäker ensam vid ridning så vi tog en promenad för hand, och det gillade hon!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Ja de är livsfarligt :P dock tog jag shotten vid kl 3 så jag missade inte en hel kväll direkt.. men iaf :P



Nae, han heter nått annat skitfult egentligen så började de gamla ägarna kalla honom för Lilleman så har det hängt kvar :P



Roligt när de är så sammarbetsvilliga :)

2010-07-04 @ 15:56:42
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0