dagens tema: HÄSTLEKSAK ELLER INTE?

har ni leksaker till er häst i boxen? varför/varför inte? :) tror ni det är bra eller dåligt för hästen?

jag har läst att många av toppryttarna har det till sina hästar, speciellt när de är iväg på tävling och hästarna spenderar mycket tid i boxar, vilket ju kan vara ganska tråkigt för dom... och många tävlingshästar står ju inne mycket över huvud taget, så för dom kan ju leksakerna vara en bra sysselsättning... för stå i box typ hela dagarna kan ju inte vara nått vidare roligt !

jag hade en jolly ball till min islänning, han tyckte den var helfestlig. hade den i boxen och han lekte mycket med den... egentligen var det min dåvarande medryttarhäst caprone som hade den, men hon förstod inte det roliga och stod bara med den över huvudet ibland, haha!
 jolly ball, bild lånad från www.hastboden.se

jag funderar nu starkt på att skaffa en till kalle, just för att han tycker det är tråkigt att stå i boxen... :) funderar också på om man skulle ha den i hagen. problemet då hade väl varit att kalle inte hade vågat gå fram till den i början och tyckt att den var liiiiiiivsfarlig :P

vad säger ni? är hästleksakerna bra eller ska de bojkottas? :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Det är inte min egen häst, utan min kompis..

Men hon är iväg i England och jobbar för tillfället så jag har hand om honom 7 dar i veckan nu :)

Jag har varit medryttare på honom i snart 2 år..

2010-02-18 @ 23:13:11
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Elin

Precis och som jag åtskilliga gånger skrivit i min blogg dessutom är att han ska sättas igång efter flytten så förstår inte varför människan ska skriva o gnälla.. Min häst blir omhändertagen sen om det är jag eller någon annan som gör det är ju inte dennes ensak :S

SÅ stort tack för ditt stöd. Skönt med folk som förstår =)



Angående leksak till häst så är jag av delade åsikter.

Jag tycker det är toppen för rastlösa hästar och som tävlings hästar som du skrev.



Men skulle inte ha det till min häst då han är en klumpig häst o skulle förmodligen lyckas snubbla på den o lyckas skada sig på nåt sätt som han alltid lyckas med. Så jag tror man ska var försiktig med vilken häst som har såna då det finns hästar som kan vara som min =)

Samt hästar som lätt stresar upp sig skulle jag inte ha en sån till heller.



så ja både jag och nej till leksak :D

2010-02-18 @ 23:13:15
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Ja hästen sprang löst i ridhuset utan uppsikt.. det är ofta som dom gör det..

VÄLDIGT korkat tycker jag..

2010-02-18 @ 23:13:46
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Nja.. jag får ju inte göra vad jag vill med honom.. det är fortf hon som styr i spakarna :P

Hon har varit där sen oktober och ska nog vara där tills i mars..



Ja, det finns en hel del som kan hända..

Idioti säger jag bara..

2010-02-18 @ 23:36:55
URL: http://bornlate.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0