dagens ridpass!

idag har det varit nollgradigt eller kanske någon plusgrad. vår stallplan var plogad också weei!

jag bestämde mig för att knata bort till ridhuset med kalle eftersom jag lyckats slarva bort min pannlampa, suck! ulrika följde med bort också. ikväll var det bara hon och jag där, trots att klockan bara var 18. skööönt :)

jag bytte till hopptränset idag också för att variera bett lite.

vårt pass idag gick ut på att känna på honom i alla gångarter, ställning & böjning och känna av honom helt enkelt!! kalle var DUNDERPIGG och ville helst köra fullt ös medvetslös hela tiden ;P


såhäääär fort hade kalle helst velat springa hela tiden idag :D

så när jag travat igång honom på volter, serpentiner, fyrkantsspår så fick han helt enkelt galoppera av sig! så vi tog några varv utmed fyrkantsspåret och in på volt ibland. när vi skulle möta ulrika och biggan så fick han ett litet ryck en gång och gjorde värsta megabocken :P tokhästen...

travarbetet gick bra till slut, i början var han rättså springig. men när jag satte mig ner och började jobba på volter, serpentiner, snett igenom, serpentiner längs långsidan och ständigt nya saker så blev han riktigt samarbetsvillig. han var något stel, speciellt åt höger, men det är ju inte så konstigt då han inte gått ordentligt nu senaste veckan.

jag tycker också det är såååå svårt att rida dressyr i hoppsadeln, att sitta i traven och jobba :) så i början ville jag gärna tjyvhålla kalle för jag tyckte det gick så fort, men sen slappnade jag av och förstod att det helt enkelt är SÅHÄR hans trav ska vara. energisk, taktfast och inget trippande. han trivs verkligen såååå mycket bättre i hoppsadeln! :) men så är ju dressyrsadeln till salu också :)

kändes skönt att åka från stallet "redan" kl. 19 idag ändå :)

nu sitter jag och mumsar lite godis!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Haha ja precis. Nja, jag är nog mer en sån som köper saker till hästarna. Haha :p

2010-02-05 @ 21:08:23
URL: http://warnmark.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0