barbackatur i snön!

heeej folket!

var det bara för mig blogg.se strulade igår kväll? jag kunde inte logga in! så surt...

i alla fall, hade morgon-stalltjänsten i stallet idag. var ute hos hästarna vid 06:30 i morse :) hästarna såg lite yrvakna ut, haha! :) så det blev fodra alla hästar och släppa ut dom, fylla på vattenspannar och bära ut till alla hästarna med. jag var helt slut när jag gått ut med den 10e spannen, puh!

var snäll och fixade i ordning bellas box också, och så givetvis kalles :) helena ska fixa kalles box imorgon, så tänkte jag kunde vara snäll tillbaka :D

när stallet var färdigt så hämtade jag in kallebusen igen. tänkte ta en barbackatur i skogen med honom, det var en sån mysig lugn morgon! men gud vilket problem jag hade att komma UPP hahahha! :D jag hade mina ridthermobyxor och jag kan typ inte röra mig i dom så jag kunde inte få över benet. så jag fick hämta en stege i stället :P kalle undrade nog vad jag höll på med... :)

till slut kom jag upp och vi begav oss iväg. kalle var glad och harmonisk. skrittade på lång tygel hela rundan. mysigt, mysigt :) gillar att mysa i skogen med min stora kalleman!


kalle-goding efter vår mysiga tur :)

nu har jag kommit hem. har hunnit duscha och slänga i mig lite frukost. nu ska jag vila en liten stund innan jag ska iväg till mitt extrajobb och tjäna kosing :D

hur har eran dag börjat? :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sanna

Jodå :)

Fick chokladaskar, mys med grönsaker och dipp och sen film å cola på de :D Sj?

2010-02-16 @ 11:21:40
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Carro

SV: Aha okej :) Roligt! Jag får se, det beror på hur snabbt jag och min häst kommer igång igen!

2010-02-16 @ 11:52:26
URL: http://carolinajohanssons.blogg.se/
Postat av: Elin

Min dag börjae men en rejäl sovmorgon till kl 11 :D

Sen tog jag ut hundarna på en långpromenad. Så skönt för det var "bara" -3 grader o skönt o luften.

Men hundarna ville sova längre, och jag trodde jag var sjusovare. Men mina hundar är så sega på morgonen. Och efter det blev det en skön frukost.

Och allt var bra tills nu när jag insåg att det är personal möte idag på jobbet.. så här på min lediga dag suck

2010-02-16 @ 14:38:40
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: sussi

för mig blev det ett pass i ridhuset oxå på morgonen. du kan alltid höra av dig om du vill ut. trist att kalle mådde så dåligt den vintern men det ser man ju verkligen inte ett spår av :) han e fiiiiiiiin nu.. var stod han innan?? nyfiken. trivs du inte där du är lr trivdes du bara så mkt bättre i d gamla..

2010-02-16 @ 16:06:25
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Karoline

Jag använder också alltid pall när jag sitter upp, man sparar hästens rygg.



Vilket snyggt fleecetäcke Calle har :)

2010-02-16 @ 20:04:10
URL: http://karoline.eak.nu

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0