vinterbus!

ååh vilken härlig vinterkänsla jag fick idag! det har snöat en del i småland idag och inte varit så fasligt kallt heller. det gillar vi!

min plan idag var egentligen att rida i ridhuset då vi inte varit där på länge! men när dagen bjöd på sånt härligt väder så kunde varken jag eller kalle motstå en tur i snön i skogen! och det ångrar jag INTE!

kalle var sååå pigg idag. han gick på i full fart. när vi travade så var det trav med ökad steglängd hela tiden och han låg på som en tok. och letade efter saker att "bli rädd för" så han fick hoppa och "råka" landa i galopp :P han är så söt min pluttkalle!

det blev en del bocksprång också! det som var bra var att de inte hade hunnit ploga vägarna så bra! så på asfaltsvägen var det massor med ny snö. det hördes inte ens när vi gick på snön! så vi utnyttjade asfaltsvägen med som var täckt av massor av mjuk snö och travade låååånga sträckor där!

vi sträckte också ut i galopp en lång sträcka och det gick bara fortare och fortare! och jag kunde inte bli arg på kalle som ökade tempot hela tiden! både han och jag njöt ju av det!! vi måste ha sett skitroliga ut i skogen också! en häst som verkligen ligger på och ökar hela tiden och en ryttare som bara skrattar hela tiden :D äkta härlig känsla var det!

mot slutet av rundan red vi ifatt en ridskolegrupp som var ute i skogen barbacka! så vi fick slå följe med dom och travade bakom. ridläraren sa att vi kunde trava med om kalle inte gjorde massa bocksprång som han alltid gör, eftersom de red barbacka! men jag lyckades hålla kalle på marken :) och hon förstod att jag inte red så mycket barbacka på min galenpanna till häst !

ååh, just nu ÄLSKAR jag vintern och snön!!!!


jag måste fixa nya snöbilder...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Härligt med sånna turer & när hästen är så glad! :) Jag vill också ha vinterbilder!

2010-12-04 @ 17:33:39
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Erika

Aww härligt de låter. :)

Vill så gärna rida igen nu, blir så sugen när alla andra skriver om deras mysiga ridturer.



Men men, nästa vinter så är vi med på noterna jag & raksi o rider o rejsar i snön. :D

2010-12-04 @ 18:42:46
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

mysigt!

2010-12-04 @ 18:55:22
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh så mysigt med snön :D jag älskar det! :D ser fram emot bilder på du och Kalle :)



Svar: Jo det är K-G som jag ska köra på luciashowen :) han är 113 cm hög (om jag inte minns helt fel), värsta stjärnan :)

Jag kör en golf :)

http://travgalen.blogspot.com/2010/10/racerbilen.html

2010-12-04 @ 20:54:28
URL: http://travgalen.se
Postat av: johanna

åh, det är så härligt när hästarna är busiga :) eller aa du fattar? alltså när de är glada och har så himla roligt! :D

2010-12-04 @ 21:47:14
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0