det går framåt :)

åh, idag så red vi ett lite dressyraktigt pass i ridhuset, kalleman och jag! :) men bara ett kortpass eftersom vi inte rider några tuffa dressyrpass nu, har ju paus från det :P

i början var kalle TOKPIGG! han gasade och bockade och sprang som en dåre, haha :P sen när jag hade joggat honom ett tag och galopperat honom så var han lite lugnare i alla fall.

i galoppen så fortsatte vi att öva på de enkla bytena. och de gick faktiskt RIKTIGT bra idag! vi fick bara travsteg en gång, och då gjorde vi kanske 10 enkla byten. super! :) älskar när vi utvecklas, hihi!

i traven så fortsatte jag öva på mitt öknings-kommando, gick ganska bra faktiskt! jobbade en del med öppnor och slutor längs långsidorna och gjorde några uppridningar på medellinjen med halt vid x.

och allt gick så jäkla bra! kalle jobbade super genom hela kroppen och kändes superpigg och supervillig! ah, det var ett superpass helt enkelt! :D

men sen jobbade vi ju inte mer, eftersom den här härliga energin ska sparas till när vi verkligen sätter igång i vår, och då förhoppningsvis med en DRESSYRSADEL! :P idag dressyrade jag ju i hoppsadeln men utan stigläder :)


jag läääängtar tills vi kan rida på utebanan igen, det gör inte ens något om det ösregnat i flera dagar så den ser ut som på denna bilden!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: madde

Ja lackträns är riiktigt snygga!



Huvva bränder är riktigt hemska:/

2010-12-30 @ 21:19:26
URL: http://madurskaan.blogg.se/
Postat av: Jessica

snygg bild :)

sv; ja juste.. de kollade ja aldrig men det kan ju vart en unghäst X)

2010-12-30 @ 21:58:55
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

sv: ja då är vi två :D Nja, vi ska vara hos min kompis pojkvän som jag känt ett tag så det blir blandat med en massa gamla och nyare kompisar! Blir nog bra :) Hur ska du fira nyår?



Civilekonom är fyra år!



Åh, vad roligt att läsa att det går bra för er! Älskar känslan av framgång på hästryggen, det gör det så värt allt slit man lägger ner :D

2010-12-30 @ 22:51:07
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: jenny

härligt :D

2011-01-02 @ 21:06:32
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0