dag 4 - hur började mitt hästintresse

fortsätter med listan och nu ska jag berätta för er hur mitt hästintresse började... :)

jag började rida när jag var 3 år gammal och vi fortfarande bodde i norrköping. jag red då på norrköpingsortens ryttarförening. eftersom jag fortfarande var så pass liten då så minns jag ingenting. men jag vet att jag åkte runt på hästarna i overall och hockeyhjälm... jag vet att det fanns en häst som hette tiger, han hade randiga ben.

1 år senare flyttade vi ner till småland. och vi ställde oss i kö till ridskolan ganska omgående tror jag. det var riktigt lång kö till att få börja rida då! jag kom in när jag var 7-8 år. men då var jag i en period där jag inte ville rida utan tyckte hundar var roligare (hm...) så jag stod över och började först när jag var 9 år istället.

jag red på ridskolan 1 gång i veckan men mitt stora intresse för hästarna började nog först 1 år senare när jag blev medryttare på en shetlandsponny som hette lessy. den lilla ponnyn lärde mig så otroligt mycket, bland annat så fick jag uppleva ett stort antal avramlingar från den lilla busen!

jag utvecklades snabbt när jag både red på ridskolan och sen red lessy de andra dagarna. jag var också skötare på en av ridskolans hästar.

när jag sedan växte ur lessy så hade jag ett antal olika medryttarhästar och så småningom blev det tvistur som jag skrev om under dag 2 som fick ta över mitt intresse :)


lilla lessy och jag :)

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Mikaela

Kul läsning! :D



Sv: Ja, men jag hittade en till slut. ;)

Vad bra, ska du ha någon av dem idag? :D

2010-12-31 @ 11:00:07
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: emily

Sv: Jag vet faktiskt inte. :D Jag tittade bara på finalen för att alla sa att Jay skulle vara så himla bra. :P

2010-12-31 @ 12:30:04
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Vendela

Vad fin blogg!!

Hur är det annars?

2010-12-31 @ 12:31:25
URL: http://vendelasfashion.blogg.se/
Postat av: Erika

Raski står i norrköping. ;)

Där stallet ligger är i norrköping.



Själv bor jag i finspång, så jag åker ju från finspång till norrköping.



Vilket samman träffande.

De är lite kul när man pratar med folk, sen visar de sig att dom bott i närheten. :P

2010-12-31 @ 13:34:19
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0