mysig uteritt och konstigt väder!

god förmiddag! :)

idag var jag uppe med tuppen, redan kl.7. och var i stallet strax innan 8. skulle rida ut med sussi kl.9 nämligen :) vädret var/är lite konstigt dock. mulet och blåsigt ena stunden, sen blir det lite sol, sen duggar det lite... man vet inte riktigt om det ska spricka upp eller om det ska bli ösregn!

eftersom jag kom till stallet så pass tidigt så var inte hästarna ute ännu, de som hade morgonen var där och fixade när jag kom. så jag tänkte att jag kunde släppa ut kalle och bella! tog kalle först, eftersom han visade direkt att han var redo att gå ut :P och så sprang han ut i hagen efter jag hade trätt av honom grimman vid ingången. dock sprang han inte för att ställa sig och äta frukost. istället så sprang han iväg för att kasta sig i leran och rulla sig! tokhästen, han ville väl passa på när han var naken! :)

och just det, glömde skriva om gårdagens ridpass. det var dock inte superspännande, skrittade ut med helena på bella bara en kortrunda. kalle älgade på ordentligt så jag fick stanna honom hela tiden för att vänta in helena och bella :)

idag blev det också en uteritt. vi mötte upp sussi kl.9:15 för en härlig skrittrunda! kalle och ricko var pigga och glada! var mysigt att komma iväg på en riktigt låååång runda och sitta och bara ha det bra på hästryggen, och prata massa häst! 

kalle blev allt lite paff idag, han är ju van vid att han ska vara den snabba som får vänta på de andra. idag så höll han och ricko samma tempo, eller så höll ricko lite högre tempo! kalle pinnade dock på så gott han kunde, söthäst <3

det blev ungefär 1 timmes skrittrunda i friskt tempo! sedan fick kalle busa ut i hagen igen. la på honom det ofodrade täcket ändå, vädret var lite ostabilt. från att jag hade släppt honom i hagen, hängt hans grimma på boxen och gått ut på baksidan med en vattenhink så hade kalle och bella hunnit lääääängst ner i hagen där de stod och mumsade tillsammans. 

imorgon blir det antingen lite hoppning eller lite programridning tror jag!!



 

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Minette

sv: Dom visade araber, och ganska många PRE hingstar, en morgan häst och en clydesdale ;)

2010-04-10 @ 14:02:47
URL: http://miinette.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; ja hon är jätte mysig :D Nä, det är mammas :) A eller får hon bestämma så blir det gärna trav och galopp med x)

2010-04-10 @ 14:06:44
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0