HÄST-TEST :)

hittade ett häst-test som jag tänkte göra nu innan jag ska soooova :)

Första hästen du red?
Det var i Norrköping, minns dock inte vad hästen hette. :/ Jag var bara 3 år...

Första hästen du hoppa med? 
Min medryttar-shettis Lessy 

Första älsklingshästen?
Shettisen Lessy och nordsvensken Izabell! På ridskolan var min första favorithäst Caruso

Första uteritten?
Också med Lessy, den shettisen lärde mig massor!!

Första tävlingen?
Också med Lessy, haha! Tror det var 1996 eller 1997. Första tävlingen på ridskolan var 1997 och jag tävlade new forest-ponnyn Mistral.

Första ridlägret?
Stall Fjälkestad, 1998

Första sköthästen?
Lessy. Och på ridskolan var det 175cm höga halvblodet Prince (!!!)

Första egna ponnyn?
Hade aldrig någon egen ponny :)

Första egna stora hästen?
Förutom foderhäst så kommer Kalle bli det tror jag :D

Första hästen du reda barbacka på?
LESSY :)

Första hingsten du red?
Fengur var det!! Han var hingst och precis inriden :)

Första stoet du red?
Uhm... Denna var svår!! Men det måste nog ha varit Lessy, vad jag minns red jag bara valacker i början på ridskolan

Första valacken du red?
Förutom när jag var 3 i Norrköping så var det nog Caruso på Alvesta Ridklubb

Värsta hästen du ridit? 
Jag minns att jag avskydde att rida de stora halvblodsstona Julia och Harmoni på ridskolan för de bara älgade fram och jag hade ingen kontroll alls! 

Värsta ridläraren/tränaren du haft?
Kan inte komma på någon som varit så hemsk!! Jag vet att det var en väldigt lustig ridlärare på ridskolan förr, men hon hade slutat innan jag började, puh!!

Värsta ritten?
Det jag minns är när vi hade hopplektion och jag hade fått Harmoni... Jag var jättearg och kunde inte ens kontrollera henne i skritten. Så jag varken galopperade eller hoppade, stod bara i mitten och tjurade :P

Värsta avtrillning/avkastningen?
Trillat av massor med gånger. Men den gången jag fått ondast var nog den gången jag ramlade av Kalle 2008 när vi hoppade, och fick hjärnskakning. Min nacke gör fortfarande ont efter denna avramling. Dock satte jag upp direkt och hoppade igen... för att inte bli rädd! Jag såg ingenting för allt bara flimrade och snurrade. I stallet fick jag hjälp att göra i ordning Kalle och jag satte mig bara på golvet...

Största hästen du suttit på?
Har faktiskt inte suttit på så många jättestora hästar. Prince på ridskolan, 175 cm när jag var 9 år. Och syrrans foderhäst Tornado, han var nog ungefär lika stor!! :) Och så hästarna på försäljningsstallet, de va rätt stora allihopa :)

Minsta hästen du ridit?

Lessy, 107 cm hög!

Minsta hästen du suttit på?
Är nog också Lessy, om inte Tinto var mindre!! Även stått över dåvarande Sveriges minsta hingst, Pattrick. Han var pytteliten :P

Äldsta hästen du ridit?
Uhm, inte ridit så många gamlingar.. Gribba när hon var 21 är den äldsta jag kan komma på!!

Yngsta hästen du ridit?
Fengur, 4 år och Madonna på ridlägret, 4 år!

Din favorit B ponny?
Söderman, en skäck på Alvesta Ridklubb

Din favorit C ponny?
Mistral och så förstås min gamle islänning Tvistur!!

Din favorit D ponny?
Ymer <3 ridskoleponnyn jag alltid tävlade!!

Din favorithäst?
KALLE <3 <3 <3

Din favoritsadel?
Än så länge min tränares Kieffer Master, kärlek på den sadeln! :)

Ditt favoritträns?
Mitt dressyrträns. Ihopplock med blingat pannband och bred nosgrimma!

Ditt favorittäcke?
Kalles svartrutiga vintertäcke och så mitt nya beigebruna fleecetäcke! :)

Din favoritgrimma?
Lädergrimman får det nog bli :)

Ditt favoritschabrak?
Ett beige med brunt kantband i mocca-imitation tror jag det får bli :)

Pullar eller engelsk?
Svårt. Säger pullar för den är bra för luftvägarna!

Benskydd eller benlindor?
Benlindor!

Skor eller barfota?
Skor

Lång eller kort man?
Kort och välfriserad!

Ljus eller mörk fux?
Svårt... gillar bägge! Men väljer nog mörk ändå!

Ljus eller mörk brun?
Mörkbrun!!

Svart eller vit?
Svart

Bred eller smal bläs?
Bred

Stjärn eller bläs?
Blääääs <3

Med eller utan strumpor?
Med!! Helst 4 helstrumpor som Kalle har <3

Syntet eller läder sadel?
Läder, helt klart!!

Hopp eller dressyr sadel? 
Svårt val faktiskt, men säger nog dressyr! 

Hoppning eller dressyr?
Både och :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; tack :) Hade gärna gjort det men vet unte hur ajg men :S x)

2010-04-23 @ 07:41:08
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: jenny

SV: Inte så länge, det här är mitt tredje nummer :) du då? ;) hihi visst är han söt, som en liten sagohäst!

2010-04-23 @ 07:41:26
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Ja vet, det är så iriiterande. Ja spänner mig liksom under tiden ja rider, å då rider ja som en kratta ;(

2010-04-23 @ 07:42:17
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Emily

Tack! :) är super nöjd! :)

Nosgrimman är inte gjord än, men den kommer nog bli likadan så det ska matcha ordentligt! :)

Är en privatperson som gör såna på beställning. :)

2010-04-23 @ 08:33:01
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: ja jag hoppas att det bara är så enkelt så att han frysit då ngn varit "duktig" och släppt ut en naken höst i snöblask som desutom är klippt!



Men med en riktig otur har han väll sträckt sig eller liknande :(

2010-04-23 @ 08:56:46
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jaa, är skittråkigt med Ticholini.. vi hade verkligen börjat hitta varandra!



Menmen.. känns inte så farligt ändå, jag var inte så fäst vi henne så.. jämför ju bara med Nora som jag red innan & då är ingen häst bra :S det som är tråkigt är att jag står utan häst nu.. kommer rida Partner en dag i veckan tills jag hittat nått nytt.. vem vet, kanske blir skönt & ha en liten paus med..

2010-04-23 @ 09:34:09
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Sanna

Ja de är skit jobbigt :(

2010-04-23 @ 10:23:37
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: linnea

haha det är ju skitsvårt! kalle är ju dessutom högre än Wille! jobbigt värre ;)



vilket minne du har som kan fylla i den listan!



hehe kul att b-ponnyn hette Söderman :P

2010-04-23 @ 12:46:39
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

snor denna ;)

2010-04-24 @ 17:02:51
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej ;), bara en sak, jag kopierade testet, men en fråga fattade inte jag ;s, det där Pullar eller engelsk, vad är pullar ?

2010-04-24 @ 22:17:57
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Amirmarianne

Nice site keep it up

2011-01-30 @ 21:38:21
URL: http://amirmarianne.blog13.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0