dagens ridpass!

oj oj, vilken sen kväll det blev. var hemma från stallet 22:15... puh! :)

vi var ju och hämtade ett lass hö med, gick väldigt smidigt! så nu har vi så det räcker. brabra!

sen när jag hade tagit in kalle var klockan redan typ 20:20 eller nåt... så det var ju lite sent redan där!! men samtidigt var det bra att det hade dragit ut på tiden för lilla ridhuset var ju ledigt då, och det ösregnade ute!

därför blev det ingen hoppning, hade det varit uppehåll hade jag hoppat!

Istället så blev det tömkörning i lilla ridhuset. kalle var pigg och arbetsvillig. jag övade även idag på att ha honom i liiite lugnare tempo så jag kunde gå med raska steg bakom istället för att springa som en galning, haha! jobbade mycket svängar och tempoväxlingar i uppvärmningen. kalle lydde jättefint, han älskar verkligen att bli tömkörd!!

när han var varm i kroppen så jobbade jag lite galopp. då gick jag in på en volt. jobbade med att samla galoppen ordentligt och sedan öka ordentligt. kalle tyckte det var kul men säkert lite jobbigt med. jag hoppas det i alla fall :P

efter galopparbetet så jobbade jag med att flytta honom. vi jobbade mycket öppnor längs långsidan. funkade förvånansvärt bra idag. kalle jobbade energiskt! sedan jobbade vi förvänd sluta längs långsidan, gick som alltid bra! den har han lättast för!! och även lite skänkelvikning längs diagonalen. hade lite strul åt höger först, men märkte sedan att det var jag som var otydlig och när jag väl gjorde rätt så flyttade sig kalle jättefint!

det är det som är så bra när man tömkör kalle. för han visar verkligen när man gör fel! gör man fel så gör han också fel!! :) har lärt mig så mycket av det!!

kalle började även trampa lite smått när jag samlade honom ännu mer. ska kanske fortsätta med det :) får se lite :D

tillbaks i stallet sen så fick han kvällsmat, för de andra hästarna hade precis fått. la även på honom det fleecefodrade regntäcket. han hade blivit lite lite blöt när vi gick från ridhuset, så vill inte riskera att han blir förkyld. ska dessutom bli kallare imorgon så :)

imorgon har vi dressyrträning, då ska jag ta med mina protokoll för jag tror nog min dressyrtränare är väääldigt nyfiken :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: M L I

sv: HAHA vad rolig jag är, glömde publicera inlägget så det hade hamnat i utkast. Men NU är det publicerat :D

2010-04-21 @ 00:12:53
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Typ inte så mycket av allt, det är ganska kort eftersom det är fälttävlan. Men typ travvolterm galoppvolter, ökning av trav å galopp å en mellanskrittdiagonal :)

2010-04-21 @ 07:46:50
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Matilda

Kul att det går bra =)

2010-04-21 @ 08:02:12
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: hilea

Min lilla bebis är bara 3 år så det är kul med varenda framsteg hon gör=)

2010-04-21 @ 08:05:58
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postat av: Susanna

Jag hoppas det iaf, eller mamma trodde det.. :P Det återstår att se, annars får vi hitta på nåt annat, haha :)

2010-04-21 @ 08:13:40
URL: http://susanna1987.blogg.se/
Postat av: Karoline

Kul att det går så bra att tömköra honom, ni är så duktiga på allt ni gör :)

2010-04-21 @ 08:18:32
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Karoline

Tack, jag blir så glad :)



Det är det bettet man ser lite längre ner på min sida, precis under inlägget om bilen.



Vi har lite problem med vänster varv, hon är lite stelare i det och ställer sig gärna utåt.

Plus att jag har problem med att sitta ner bra i traven, har du några tips på förbättring?

2010-04-21 @ 10:06:00
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Karoline

Jättebra svar :)

Hon blir skumpig så fort vi kommer till långsidorna, hon vill gärna öka och då spänner jag mig.



Ska rida mer utan stigbyglar, bara att kämpa på :)



Men det är därför det är så kul sen när man gör framsteg :)

2010-04-21 @ 10:28:14
URL: http://karoline.eak.nu

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0