dagens ridpass!

ååh underbart väder igen! kärlek på det! ska förhoppningsvis få lite bilder av helena sen... kalle låg nämligen ner i hagen idag och myste och helena fick en del bilder på honom :) söt-kallen!

idag provade jag det nya tränset, det passade fint! nosgrimman var dock STOR (sjukt hur mkt det kan skilja i storlek mellan olika märken) så måste göra fler hål :)



red på stora utebanan, kalle var pigg och stark. måste verkligen fundera på ett nytt bett i hoppningen. med detta bara gapar han och springer...

värmde upp i alla gångarter och kände så han svarade och gick att styra. galopperade över en bom ett par gånger också i varje varv för att träna upp mitt öga lite med taxering.

stod ett hinder framme med som vi skuttade över ett par gånger i varje varv. låg kanske på 70 cm. kalle var pigg och glad och blev väääldigt stark efter hindret. fick knappt stopp på honom!

men det gick bra i alla fall, måste hoppa lite mer nu :) och så ska jag ta tag i oleg så vi kan träna lite för honom snart med :D

kalle går givetvis naken idag med, vi har ca 12 grader i skuggan och i solen är det säkert mycket mer. UNDERBART!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: ahhh, du menar så! Ja precis, det borde det :D

2010-04-11 @ 17:03:03
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Sofia - Vinn ett Glen Gordon schabrak!

Tycker hööks är väldigt stora i sina storlekar gällande träns. Min häst som ändå har ganska stort huvud kan nästan inte ha full, och då brukar det vara nosgrimmorna som blir för stora. Men bra för de som har större hästar ;)

2010-04-11 @ 21:51:14
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0