dagens ridpass!

hahaha vad jag skrattade gott åt kalle idag när jag red!!

som jag skrivit tidigare så var det ju dags för hingstvisning idag på anläggningen... och folket och hästarna från flyinge var där redan under eftermiddagen och fixade.

när jag red på lilla utebanan så stod alla dessa människor ute en bit ifrån ridbanan och pratade. kalle missuppfattade dock hela situationen och trodde att alla människorna stod där för att titta på HONOM!! :p så han skulle visa upp sig ordentligt. han travade med stora steg, höga lyft och krökt nacke och gjorde såna fina ökningar utan att jag ens bad honom, haha!

jag kunde inte annat än skratta, men han lyckades ju få alla människorna att vända på huvudet och spana in honom, de trodde säkert att han var en hingst han också för han såg verkligen ut som det :P

han var dock lite jobbig att rida idag just för att han spände upp sig så mycket. det var dessutom en del andra hästar på lilla banan vi red på (ca 20x40) som kalle ville busa med!

i galoppen jobbade jag mycket på volt, gjorde också ett byte åt varje håll och det gick kanonbra! sååå kul :)

traven sedan fokuserade jag bara på att han skulle svara snabbt för hjälperna. han var tyvärr inte lika härlig som igår men jag förstår honom, med tanke på allt liv och all uppståndelse runt omkring :)

ska strax lägga in lite filmer och sådär från flyinges hingstvisning!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jessica

Jag väntar med spänning på bilder från hingstvisningen =)

2010-04-06 @ 23:31:31
URL: http://blogg.jessicajacobsson.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

nu för ngn vecka sen när jag jobbade här nere , du kommenterade ju ena bilden :P

2010-04-06 @ 23:32:05
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Karoline

Ha ha ha, vad jag skrattade när jag läste det här inlägget. Kalle vet kanske inte att han har mist juvelerna ;)

Kul att folket vände sig om och kollade :)



Tack för att du skrev så fint om Odessa!

2010-04-06 @ 23:43:29
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: linnea

jaa lite är det väl men där är det tur för den ligger "rakt" men kanske. men kortar då och d åoch det har inte hänt så mkt direkt :P

dessutom känns det rätt kansigt att fixa manen vintertid när han har sin megapäls på halsen ;)

2010-04-06 @ 23:49:54
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

vilka snyggingar :)



sv; haha man jag förstår honom :P De är ju så små så det är inte konstigt att han inte gillar dem x)

2010-04-07 @ 09:10:03
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Frieda

Haha, va söt han e! Det är så kul när man har hästar som så gärna vill visa upp sig! Min första va så! Men Tryggve blir bara schizad och sprinr runt i 180, gärna med bettet mellan tänderna typ... =) Ingen show häst i honom inte!

2010-04-08 @ 00:20:43
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0